Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncept globálního občanství a jeho aktivní rozměr, očima českých absolventů programu Erasmus+
Bulíř, Šimon ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na popis a výzkum globálního občanství v kontextu programu Erasmus+ a občanské společnosti. V první části je popsána teorie a debata spojená s konceptem globálního občanství, včetně kosmopolitismu, globální občanské společnosti, aktivního globálního občanství, sdílené evropské identity a generace Erasmus. Druhou část tvoří kvalitativní výzkum, který je zaměřený na otázku vlivu studia v zahraničí přes program Erasmus+ na vnímání a identifikaci s globálním občanstvím. V rámci tohoto výzkumu bylo pořízeno 10 rozhovorů s českými absolventy programu Erasmus+.
Globální myšlení vysokoškolských studentů v Česku
Hanzlík, Radek ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na globální myšlení vysokoškolských studentů. Cílem diplomové práce je zjistit úroveň globálního myšlení vysokoškoláků a faktory, které tuto úroveň ovlivňují. Nalezením odpovědí na výzkumné otázky získáme odpověď na cíl práce. Výzkumné otázky jsou: Jaké úrovně globálního myšlení dosahují vysokoškolští studenti v jednotlivých segmentech globálního myšlení? Existují rozdíly myšlení vysokoškoláků v globálních souvislostech podle pohlaví a věku? Ovlivňuje osobní zkušenost návštěvy zahraniční země úroveň globálního myšlení a postoje vysokoškolského studenta? Má zájem o dění v zahraničí vliv na úroveň globálního myšlení studentů vysoké školy? Jak se liší úroveň globálního myšlení českých středoškolských žáku a vysokoškolských studentů? V návaznosti na hlavní cíl práce popisuje souvislost globálního myšlení s globalizací a vzděláváním. Základním zdrojem dat je dotazník globálního myšlení šířený mezi vysokoškolské studenty napříč studijními obory a vysokými školami. Výsledkem práce jsou faktory, které statisticky významně ovlivňují dosaženou úroveň globálního myšlení vysokoškolských studentů a srovnání výsledků práce se závěry výzkumu uskutečněného mezi žáky středních škol. Klíčová slova: Globální myšlení, globální občanství, geografie, globální vzdělávání
Proměny interkulturních kompetencí a obraz globálního občanství u absolventů programu Erasmus
Hromková, Magdaléna ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Šloufová, Romana (oponent)
Stovky studentů každoročně tráví díky programu Erasmus semestr svého studia na zahraničí vysoké škole. V České republice jsou dostupná pouze data zachycující počty mobilit, počty ECTS kreditů, popřípadě spokojenost studentů se studiem v zahraničí. Cílem této práce je zjistit, zda, případně jak se u absolventů programu Erasmus zvýšily interkulturní kompetence, jak se proměnil jejich obraz občanství a jak vnímají globální občanství. Interkulturní kompetence jsou měřeny čistě kvantitativně pomocí Multikulturního osobnostního dotazníku, občanství je zkoumáno pomocí řady otevřených otázek. Mezi studenty převládl liberální model občanství. Na globální občanství mají studenti nejednotný názor. Nejčastěji ho popisují jako přináležitost k Zemi. Interkulturní kompetence se u studentů díky studiu v zahraničí významně nezvýšily. Pokud chceme, aby cílem zahraničních studijních pobytů byl nejen akademický rozvoj, ale i rozvoj interkulturních kompetencí a (globálních) zodpovědných občanů, musíme studenty na zahraniční zkušenost lépe připravit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.